Американська газета The Hill про культурний геноцид Росії проти України. Свій матеріал Вероніка Роузборо розпочинає з факту пограбування Херсонського художнього музею.
Про це повідомляється на сторінці музею у facebook.
ВІЙНА РОСІЇ ПРОТИ УКРАЇНИ ЗАГРОЖУЄ «КУЛЬТУРНИМ ГЕНОЦИДОМ», ПОПЕРЕДЖАЮТЬ ЕКСПЕРТИ
Через два тижні після того, як президент Росії Володимир Путін оголосив українське місто Херсон однією з «чотирьох нових областей Росії», супутникові фотографії зафіксували дві російські вантажівки, які вивозили близько 10 000 експонатів із Херсонського обласного художнього музею.
Хоча Путін, можливо, казав, що забирає те, що належить йому, видатний науковець Смітсонівського інституту та посол з особливих доручень Річард Курін назвав це «воєнним злочином». Цей акт, як він заявив під час панельної дискусії «Захист культурної спадщини в зонах конфлікту», є частиною більшої кампанії зі знищення української культури.
Курін додав, що було зареєстровано майже 1700 інших випадків ймовірного пошкодження музеїв, архівів і бібліотек.
«Зокрема, в Україні культура, ідентичність та історія стають мішенню, — сказав Курін під час заходу, який відбувся в рамках Meridian Culturefix Conversations 2023. — Це не супутні втрати».
Модератор Дебора Лер, генеральний директор і керуючий партнер Edelman Global Advisory, додала, що такі форми культурного геноциду часто застосовуються під час конфлікту.
Курін поділився одним прикладом, коли він нещодавно був в Іраку, допомагаючи у відновленні музею Мосула, який раніше був мішенню для ІДІЛ.
«Знищення історії та культури, заперечення ідентичності людей — це відбувалося в історії. Це не щось нове, але технологія цього є, – сказав Курін. – Ми вже витратили багато років, намагаючись відновити те, що ІДІЛ підірвала за кілька секунд і за кілька сотень доларів».
«В Україні… ракета, бомба завдає стільки руйнувань, [що] знадобляться роки і роки та мільярди доларів, щоб їх компенсувати», – додав він.
У той час як їхні українські «колеги по культурі» розпочали роботу з реставрації та зберігання культурних артефактів, які можуть стати цілями, перший секретар Посольства України в США Катерина Смаглій розповіла про важливість міжнародної співпраці у відтворенні української спадщини, без якої, на її думку, вони не досягнуть успіху.
Така перебудова, за її словами, починається з розуміння історії української культури.
«Станом на сьогодні ми все ще бачимо брак досвіду в американських університетах і в усьому світі, тому що протягом багатьох років 40-мільйонна нація вважалася незначною, не важливою і не заслуговує місця в галереях, музеях і громадських місцях, – сказала Смаглій.
«На щастя — якщо є щось хороше, що вийшло з дій Путіна — Україна нарешті є на карті», — додала вона.Незважаючи на те, що конфлікт справді почався у 2014 році, сказав Курінь, ця поновлена увага призвела до міжнародної підтримки з боку як приватного, так і державного сектору, які надали гроші, тренінги та ідеї щодо збереження української культури. За його словами, для того, щоб зупинити цей конфлікт, потрібні спільні зусилля.
Потім він порівняв поставлене завдання з відбудовою Мостарського мосту, який, за словами колишнього генерального директора ЮНЕСКО Ірини Бокової, був зруйнований під час боснійської війни, що символізує відсутність взаєморозуміння між двома сторонами.
«Цей міст з’єднував громади, які тоді перебували у стані війни, і будівництво цього мосту означало не лише створення цегли та розчину, це було будівництво спільноти та соціальної тканини, – сказав Курін. – Це те, що стоїть перед нами».
«Справа не тільки в руйнуванні, а в тому, як нам відновлюватися після цього? — продовжував він. — Це виклик».